Harmonogram rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych:
Od 6 do 17 lutegodo godz. 12 – składanie wniosków o przyjęcie do klasy I dziecka, które uczęszczało do zerówki w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej innej niż szkoła, w obwodzie której mieszka.
Od 20 lutego od godz. 9 do 3 marca do godz. 15 – składanie wniosków/zgłoszeń o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami.
Od 6 do 17 marca – weryfikacja wniosków/zgłoszeń przez komisję rekrutacyjną.
20 marca, godz. 12 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
Od 20 marca do 24 marca do godz. 15 – obowiązek potwierdzenia przez rodziców woli przyjęcia dziecka do placówki poprzez złożenie pisemnej deklaracji.
27 marca, godz. 12 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Od 28 marca – w terminie trzech dni od dnia opublikowania listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może występuje do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. Komisja w terminie trzech dni od dnia wystąpienia rodzica sporządza uzasadnienie. W terminie trzech dni od dnia otrzymania uzasadnienia, rodzic może wnieść do dyrektora publicznej szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w pisemnym uzasadnieniu. W terminie trzech dni od dnia otrzymania odwołania dyrektor wydaje rozstrzygnięcie, na które można wnieść skargę do sądu administracyjnego.