REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA
do klas pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2025/2026
Uprzejmie informujemy, że w dniu 5 maja 2025 roku rozpoczyna się rekrutacja uzupełniająca do klas pierwszych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Otwock zgodnie z Zarządzenia Nr 12/2025 Prezydenta Miasta Otwocka z dnia 24 stycznia 2025 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postepowania rekrutacyjnego i postepowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów w roku szkolnym 2025/2026 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Otwock. (Zarządzenie Nr 12-2025)
Rekrutacja odbywa się na takich samych zasadach jak rekrutacja podstawowa i prowadzona będzie elektronicznie pod adresem strony https://rekrutacje-otwock.pzo.edu.pl/ Istnieje również możliwość złożenia wniosku w formie papierowej w placówce pierwszego wyboru.
Kandydaci którzy nie zostali przyjęci w rekrutacji podstawowej mają możliwość udziału w rekrutacji uzupełniającej.
Harmonogram rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych:
- Od 5 maja 2025 r. od godz. 9.00 do 9 maja 2025 r. do godz. 15.00 – złożenie wniosków/zgłoszeń o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z wymaganymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu uzupełniającym.
- Od 12 do 16 maja 2025 r. do godz. 15.00 – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków/zgłoszeń i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe.
- 20 maja 2025 r. godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
- Od 20 do 23 maja 2025 r. do godz. 15.00 – potwierdzenie przez rodziców/ prawnych opiekunów kandydata woli przyjęcia do klasy I szkoły podstawowej, w postaci pisemnego lub elektronicznego oświadczenia.
- 26 maja 2025 r. godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
(W terminie trzech dni od dnia opublikowania listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. Komisja w terminie trzech dni od dnia wystąpienia rodzica sporządza uzasadnienie. W terminie trzech dni od dnia jego otrzymania, rodzic może wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w pisemnym uzasadnieniu. W terminie trzech dni od dnia otrzymania odwołania dyrektor wydaje rozstrzygnięcie, na które można wnieść skargę do sądu administracyjnego).
Postępowanie uzupełniające będzie przeprowadzone w publicznych szkołach, które będą dysponowały wolnymi miejscami po postępowaniu rekrutacyjnym.